ZŠ a MŠ Resslova

stránka třídy 4.A


 

Dobré ráno, dnes máme matematiku a začínáme novou látku:

Zlomek

Zlomkem můžeme zapsat jakékoliv racionální číslo. Zlomek se skládá ze dvou částí. Horní část se nazývá čitatel a spodní jmenovatel. Existuje i složený zlomek, což není nic jiného, než zlomek, který má v čitateli či jmenovateli další zlomek. A mimochodem všechny znaménka mezi zlomky (plus, minus, rovná se apod.) se píší zásadně na úrovni zlomkové čáry, ne na úroveň čitatele ani na úroveň jmenovatele.

Základy zlomků si procvičte na internetu: Umíme matematiku 

                                                                      Luštěnky ryšavá - 5.třída - zlomky

v PS si vypracujete str.13,14

-s matematikou se ozvu zase za týden, pošlete mi ofocený vypracovaný pracovní sešit  str.13,14

Hezký den

Mgr. Dana Kuchynkova



Pokračujeme ve vlastivědě: zápis do sešitu-

 

Velkomoravská říše

9.století-vznikl první skutečný stát na území dnešní Moravy a západního Slovenska=Velkomoravská říše

Vládla knížata rodu Mojmírovců, stavěly se opevněné dvorce,hradiště, první kostelíky.

Prvním panovníkem byl kníže Mojmír I.

Nástupcem Mojmíra byl kníže Rastislav, podporoval křesťanství(víra v jednoho boha)a pozval roku 863 na Moravu dva učence

Cyrila a Metoděje.(aby sloužili křesťanskou mši v jazyce pro lid srozumitélném).

Nejúspěšnějším vládcem říše byl kníže Svatopluk, k Moravě připojil část území dnešního Polska a Maďarska i tehdejší Čechy.

Také se rozvíjelo hrnčířství,kovářství, hutnictví, vzkvétalo šperkařství-archeologické nálezy.

 

Přečtěte si v učebnici str.18 a 19, PS str.9/1

Existuje pověst O třech prutech Svatoplukových - přečtěte si ji(najdete ji na internetu)

Mgr. Dana Kuchynkova



Dobré ráno, začínáme přorodovědou: 

Ekosystém okolí lidských obydlí.

referát bude přidělen podle abecedy,jak je v učebnici:

Samira-ropucha zelená

Michal-kachna domácí

Yang-husa domácí

Lukáš-kur domácí

David-holub domácí

Andulka-hrdlička zahradní

Vanja-vlaštovka obecná

Sára-jiřička obecná

Goran-ježek západní

Tu Anh-potkan

Dejvid-myš domácí

Míša-prase domácí

Jája-tur domácí

Ytije-koza domácí  -  referáty vypracujt do konce týdne a pošlete mi je na můj email kuchynkova@zsressl.cz ,nezapomeňte na obrázek

 

Nyní si napište do sešitu poznámky k učivu:

1.rostliny

a/ ovocné stromy- vyšlechtěné z planých druhů - jabloň domácí (plod malvice), třešeň (plod peckovice)

    keře-rybíz (plod bobule)

    zelenina- dělení: kořenová (mrkev)

                                 cibulová (pór zahradní)

                                 listová (kapusta)

                                 koťálová (brokolice)

                                 plodová (lilek rajče)

PS str.25

Mgr. Dana Kuchynkova



Prosím rodiče, kteří mají možnost nascenovat vypracované úlohy svých dětí, aby tak učinili. Postupně je budu kontrolovat a zasílat zpět, ať máte nějakou zpětnou vazbu. Děkuji a všechny moc zdravím .

Mgr. Dana Kuchynkova



28/03/20

Vážení rodiče, milé děti, posílám úkoly z anglického jazyka na příští týden. Pokud máte možnost, budu moc ráda, když mi nafocené úkoly budete posílat ke kontrole na můj email (stepankova@zsressl.cz.). Opravené práce vám budu zasílat zpět. Děkuji.

slovní zásoba k lekci 3B (PS str. 82), uč. str. 30, PS str. 24

Mějte se moc hezky.

Mgr. Markéta Štěpánková



Milí rodiče a děti,

 

:)NEPOSÍLÁM ŽÁDNÝ DOMÁCÍ ÚKOL:), ale milé sportovní zpestření pro odlehčení studijních povinnosti.

Posílám Vám hezké cvičení, které si můžete vyzkoušet doma nebo na zahradě a tím si zpříjemnit den a načerpat tak novou sílu.o:)

 

PS: Zdravím tím srdečně všechny děti ze 4.A:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=S4BeMjsdAdw

https://www.youtube.com/watch?v=ckp2Bfx7Y1U

https://www.youtube.com/watch?v=VPL23j02D3s

https://www.youtube.com/watch?v=TTPg_Ejfzbg

Eliška Poubová




Český jazyk

Určitě už máte procvičený rod mužský, vzor pán,takže si to zopakujeme:

podle vzoru pán se skloňují pod.jména rodu mužského životného zakončena v 1.p.č.j. tvrdou nebo obojetnou souhláskou,ve 2.p.č.j.koncovkou-a.

Vzor pán je vzor tvrdý.

Koncovka tvrdé -y je ve tvaru 4. a 7. p.č.mn.(pro dva pány, se dvěma pány),v ostatních pádech-páni,k pánovi, o pánovi,..

 

Vzory podstatných jmen rodu mužské

pán

(Kdo, co? 1.p.) Pán. (Bez koho, čeho? 2.p.) Bez pána. V 1.p. č.j. je slovo zakončeno souhláskou, v 2.p. č.j. je -a
Zadání: Určete, jaké -i/-y se píše ve větě: Vidíme divoké lv-i/-y.
Určíme životnost:
(Kdo, co? 1.p.) lev. (Vidím koho, co? 4.p.) Lva. Koncovka v 1.p. č.j. je odlišná od koncovky v 4.p. č.j.
Slovo lev je tedy gramaticky životné.
Určíme vzor:
(Kdo, co? 1.p.) lev. (Bez koho, čeho? 2.p.) Bez lv-a. Koncovka v 2.p. č.j je -a, vybíráme tedy ze vzorů pán, hrad.
Víme, že slovo lev je gramaticky životné
Slovo lev tedy skloňujeme podle vzoru pán.
Určíme pád:
Vidíme koho, co? - lv-i/-y. Koho, co? jsou pádové otázky 4. pádu

Řešení:
Za slovo lv-i/-y dosadíme vzor ve stejném pádu a čísle tedy pány a vyplyne správná konocovka: -y
pán
pád jednotné číslo množné číslo příklad j.č. příklad mn.č.
1.)   pán   páni   lev   lvi
2.)   pána   pánů   lva   lvů
3.)   pánovi(-u)   pánům   lvovi   lvům
4.)   pána   pány   lva   lvy
5.)   pane   páni   lve   lvi
6.)   pánovi, (-u)   pánech   lvovi(-u)   lvech
7.)   pánem   pány   lvem   lvy
tip:
V jednotném čísle píšeme u podstatných jmen vzoru pán měkké -i v koncovkách -ovi,
v množném čísle píšeme -i jen v 1. a 5. pádě, -y píšeme ve 4. a 7. pádě.

 

Procvič si vzory pán a hrad na těchto dvou cvičeních,můžeš si na papír do dvou sloupečků ta slova vypsat:

 Urči vzory Modře podtrhni podstatná jména vzoru pán, červeně vzoru hrad. PÁN HRAD Bratr, pes, most, dort, buvol, list, šašek, citron, lak, zahradník, uzel, vlk, voják, sýr, soustružník, stůl, krab, obraz, hřebík, mlok, rampouch, žák, prst, vlak, medvěd, nočník, mýval, prak, krocan, chodník, rozhlas, trpaslík, potok, drozd, generál, ovčák, poklop, sup, vrtulník, orel, brouk, sval, prezident, programátor, vůz, kozel, osel, obušek, blázen, zmizík, dědeček, kvádr, zub, člověk, zvon, sněhulák, drak, hřib, bagr, atlet, závěs, horník, led, papír, vodník, ježek, hrách, čert, kominík, batoh, zpěvák, pilot, strop, žralok, pavouk, pilník, plavčík, kout, čáp, páv, puk, luk, slavík, kos, suk, buk, kocour, kačer, smrk.

 

 Urči vzory Modře podtrhni podstatná jména vzoru pán, červeně vzoru hrad. PÁN HRAD Bratr, pes, most, dort, buvol, list, šašek, citron, lak, zahradník, uzel, vlk, voják, sýr, soustružník, stůl, krab, obraz, hřebík, mlok, rampouch, žák, prst, vlak, medvěd, nočník, mýval, prak, krocan, chodník, rozhlas, trpaslík, potok, drozd, generál, ovčák, poklop, sup, vrtulník, orel, brouk, sval, prezident, programátor, vůz, kozel, osel, obušek, blázen, zmizík, dědeček, kvádr, zub, člověk, zvon, sněhulák, drak, hřib, bagr, atlet, závěs, horník, led, papír, vodník, ježek, hrách, čert, kominík, batoh, zpěvák, pilot, strop, žralok, pavouk, pilník, plavčík, kout, čáp, páv, puk, luk, slavík, kos, suk, buk, kocour, kačer, smrk.

Mgr. Dana Kuchynkova



Úkoly z matematiky na týden od 24.3. do 30.3. Nemáte u sebe učebnici číslo 3, takže musíte pracovat z těchto ofocených stránek. Str. 4 - ústně cvičení 4 a 9, písemně 7 a 12.Str. 5 - ústně cvičení 16 a 17, písemně 18, 19.Pracovní sešit str. 11, 12.

 

 

Mgr. Dana Kuchynkova



24. 3. 2020
Vážení rodiče,
v souvislosti s mimořádnými opatřeními vlády k ochraně obyvatelstva v souvislosti s koronavirem a onemocněním COVID-19 jsme zrušili plánovanou ŠVP. Bohužel zaplatíme 15% storno poplatek. Děkujeme za pochopení situace. Až budou peníze vráceny na účet školy, zašleme vám je na účet, případně domluvíme jinou variantu převzetí. Třídní učitelky.

Mgr. Dana Kuchynkova



Dnes máme geometrii: zopakujeme si obvod čtverce a obdélníku

Obvodem čtverce rozumíme součet délek všech čtyř stran. Pokud má strana délku a, pak obvod čtverce, značíme o, je roven
o= 4a


Obvodem obdélníku rozumíme součet délek všech čtyř stran obdélníku. Obdélník má vždy dvě a dvě strany stejně dlouhé; pokud má stejné všechny čtyři strany, jedná se o čtverec. Označme délky dvou různých stran a a b. Potom platí, že obvod obdélníku, označíme o, je roven o=2a+2b

 

Procvičte si tyto příklady:

 

1. Dědeček potřebuje koupit pletivo na oplocení zahrady ve tvaru obdélníku. Zahrada
má délku 50 m a šířku 30 m. Kolik m pletiva potřebuje?
50 m
……………………………………………………………

30 m ……………………………………………………………
30 m
……………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………….
2. Změř délky stran sešitů, učebnice a lavice. Vypočítej obvody těchto obdélníků.
Zápisy dělej do sešitu.
3. Kolik krajky potřebuje babička k olemování ubrusu ve tvaru obdélníku o délce
100 cm a šířce 50 cm?
………………………………………………….
………………………………………………….
………………………………………………….
………………………………………………….
4. Jana vyrábí prostírání ve tvaru čtverce o straně 20 cm.
a) Kolik centimetrů stuhy potřebuje na jeho olemování?
b) Kolik metrů stuhy spotřebuje, když chce vyrobit prostírání pro sebe, babičku,
maminku a sestřičku?
a)………………………………………….. b)…………………………………………
……………………………………………. ……………………………………………
……………………………………………. ……………………………………………
……………………………………………. ……………………………………………
5. Čtvercové parkoviště má obvod 32 m. Jak dlouhá je jedna strana parkoviště?

…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
6. Obdélníková zahrada pana Součka má plot, který je dlouhý 48 m. Jedna strana je
dlouhá 9 m. Jak dlouhá je druhá strana zahrady?

……………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………….
7. Vypočítej obvod trojúhelníku: a = 13 m, b = 15 m, c = 20 m, O = ?

 

 

Dále si můžete obvod čtverce a obdélníku procvičovat na: matematika online, 5.ročník - geometrie - obvod čtverce 04, obvod obdélníku 06

Ozvu se zase za týden s geometrií

Mgr. Dana Kuchynkova



23/03/2020 - Anglický jazyk

Milé děti, posílám shrnutou gramatiku z AJ k lekci U3/A, B a odkaz, na kterém si můžete věty se slovesem to have got trénovat a zkontrolovat (tlačitko check).

 

Have got (haven’t got) is used with I, you, we, they.
Has got (hasn’t got) is used with he, she, it.

Mgr. Markéta Štěpánková



Vlastivěda: máte přečteno v učebnici str. 15, 16,17 - Staré pověsti české, tento název si napište i do vašich sešitů.

Za úkol na tento týden máte si přečíst 3 pověsti - O Čechovi, O Krokovi a jeho dcerách, O Libušině proroctví

/pokud vlastníte knížku,přečtěte si to,pokud ne,na you tube najdete videa/.

Až si to přečtete, tak do sešitu pod nadpis vypracujte otázky z učebnice ze str.17/zopakuj si/.Kdo bude chtít, může pod to nakreslit obrázek některé postavy z pověstí.

Nazapomeňte na PS str.7,8

Ozvu se zase za týden.

Mgr. Dana Kuchynkova



Dobrý den děti,referát s tématem ekosystém park už jistě máte napsaný, a tak vynechte řádku a zapište si ponámky.

 

1.Rostliny v parcích: časté jehličnany-např.smrk pichlavý, keře-jalovec obecný,tis červený/jedovatý/

                                             listnaté stromy-javory, jírovec maďal, keře-zlatice prostřední,šeřík obecný

                                             okrasné byliny-violka zahradní

2.Živočichové v parcích:obojživelníci-ropucha obecná/zavalité tělo,žije na souši,vodu vyhledává v době rozmnožování,živí se hmyzem žížalami/.

                                         ptáci-holub domácí, hrdlička zahradní, kos černý, strakapou velký

                                         savci-netopýr hvízdavý/živý se hmyzemve dne spí a v noci létá/

Park patří k ekosystému vytvořeného člověkem.

 

Nyní vypracuj zadané otázky:1.Jsou plody jalovce jedlé?

                                                 2.Jak nazýváme plody stromu-jírovec maďal?

                                                 3.Jaké znáte okrasné byliny?

                                                 4.Jaké jsou hlavní znaky obojživelníků?

                                                 5.Kde hnízdí strakapoud velký?

                                                 6.Která další zvířata žijí v parcích?

 

Nezapomeňte vypracovat str.24 v PS

Ozvu se zase v pondělí, přeji prima týden

Mgr. Dana Kuchynkova



21/03/20

Milé děti, posílám pozdravy od počítače a úkoly z anglického jazyka na příští týden.

mluvnice 3.1 a 3.2 - PS str. 73, 74

uč. str. 29, PS str. 23

Mějte se moc hezky.

Mgr. Markéta Štěpánková



Vážení rodiče, milé děti, vzhledem ke vzniklé situaci budu další učení posílat prostřednictvím této stránky.

13.3. Zde jsou úkoly do konce  března, podle situace další úkoly napíši ke konci měsíce:

 

Matematika: učebnice od str.57 do str.62-pracujeme na papír nebo do sešitu, PS všechny stránky do str.14

 

Český jazyk: učebnice od str.95 do str.103- písemně zase na papír nebo do sešitu:str. 98/8 a,b, 99/11, 101/4,5,6, ostatní strany a cvičení si projděte ústně, pracovní sešit od str.14 do str.24

 

Vlastivěda: učebnice od str.14 do str.20-přečíst, PS str. 7,8,9,10

 

Přírodověda: učebnice od.str.50 do str.52, PS str.23,24, nezapomeňte si napsat zadaný referát

                                                                           

zatím se mějte, brzy se zase ozvu Dana Kuchynková

Mgr. Dana Kuchynkova



13/03/20

Vážení rodiče, milé děti, posílám úkoly z anglického jazyka na příští týden:

- uč. str. 28 (poslechová cvičení zde), slovní zásoba k lekci 3A (PS str. 82), PS str. 22 (poslechové cvičení z této strany najdou děti na CD, které bylo součástí PS)

Mgr. Markéta Štěpánková



11/03/20

Úkoly z AJ na tento týden - vypracovat projekt My family - uč. str. 27.

Mgr. Markéta Štěpánková



Informace pro rodiče: 18.3. den otevřených dveří

                                   20.3. Klokan- matematická soutěž

                                   25.3. soutěž v recitaci

                                   11.3 jeden svět na školách- 70,-

                                   27.3. beseda se spisovatelem- 45,-

                                   do 10.4. doplatek na ŠVP- 1 190,-

Mgr. Dana Kuchynkova



26/11/2019

Ve čtvrtek 28. 11. píšeme test z AJ. Okruhy byly dětem předány minulý týden.

Mgr. Markéta Štěpánková



16/09/2019

Seznam věcí na výtvarnou výchovu

Kufřík (krabice) na pomůcky, zakrytí lavice (stačí i noviny), 2x tužka (co nejměkčí), měkká guma, pastelky, voskovky, vodovky, tempery, alespoň 3 štětce různé tloušťky, paleta (nebo kartonová destička) na míchání barev, kelímek na vodu, hadřík, černý fix, nůžky a lepidlo na papír.

Mgr. Milan Svoboda



 

 

 

poloha

Adresa

Základní škola a Mateřská škola, Praha 2
Resslova 308/10, 120 00 Praha 2
poloha

Telefon

telefon kancelář: 224 923 700
telefon jídelna:  224 915 557

poloha

Email

email kancelář: info(a)zsressl.cz
email jídelna:  jidelna(a)zsressl.cz

Copyright © 2019 - All rights reserved