ZŠ a MŠ Resslova

stránka třídy 9.B


 

30/3/2020 Informace pro chemii ve dnech 30.3.- 3.4.

 

  • Přečíst si kapitolu Disacharidy (učebnice str.73-74) a udělat si krátké výpisky.
  • Zkuste si doma vyrobit škrob - návod.

Mgr. Markéta Šnorová



30/3/2020 Informace pro přírodopis ve dnech 30.3.- 3.4.

Mgr. Markéta Šnorová



Německý jazyk

30.3. 2020

 

Nová práce:

  • splňte si balíčky 14. lekce na Wocabee (kdo ještě nemá přístup nebo má problém s přihlášením, napište mi)
  • učebnice strana 30 cvičení 1- béčko můžete konzultovat po Skypu se spolužáky nebo si rozhovor napiště do sešitu
  • pracovní sešit strana 37 cvičení 1
  • učebnice strana 30-31 cv 2 a 3- napište si rozhovor do sešitu nebo procvičte po Skypu se spolužákem. Máme tady nové sloveso gefallen, což znamená líbit se. V této lekci ho používáme ve smyslu- Líbí se ti Katino tričko? Gefällt dir Katis T-Shirt? - tvar gefällt pužíváme pro jednotné číslo; Líbí se ti Lauřiny boty? Gefallen dir Lauras Schuhe?- tvar gefallen používáme pro množné číslo.
  • pracovní sešit strana 37- 38 cvičení 2, 3, 4


Prosím všechny, kdo se ještě nepřihlásili na online konzultace po Skypu, aby to udělali.Budete to mít stokrát jednodušší, když si to projdeme společně. Zde jsou volné termíny.

Adéla Brožíková



Zeměpis v týdnu 30.3-3.4.2020

 

Prosím, vyplněte tento online formulář týkající se současné situace v ČR.

 

 

Děkuji,

Marek Fapšo

Mgr. Marek Fapšo



Dějepis v týdnu 30.3.-3.4.2020

 

Zdravím Vás všechny,

 

pro tento týden zkusíme jednu z prvních verzí online vzdělávání, kterou plánujeme stále prohlubovat.

 

Prosím, abyste se nejprve podívali na video přednášku, která je ke shlédnutí zde. Následně vypracujte tento online pracovní list.

 

Pokud by Vám cokoli nefungovalo, obraťte se na mě emailem.

 

 

Zároveň bych Vás požádal, abyste úkoly, které jsem Vám dal doposud buď, zaslali na můj email nebo mi je ukážete, až se vrátíme do školy.

 

Mějte se fajn,

 

Marek Fapšo

Mgr. Marek Fapšo



Anglický jazyk

====Pod tímto příspěvkem Vás budu průběžně informovat o aktualitách a požadavcích týkajících se anglického jazyka=====

Prosím, pečlivě sledujte příspěvky obsahující úkoly, které od Vás budu následně vyžadovat. Pokud byste měli jakékoliv problémy, které by Vám znemožňovaly pracovat na mnou zadaných úkolech, nechť mě prosím kontaktují rodiče na níže uvedeném emailu. Děkuji. V případě jakéhokoliv dotazu, mě neváhejte kontaktovat na emailu prochazka@zsressl.cz .


Hello everyone! How are you? I hope you are all well ! 
We have another week here and it is time to do some work. / Máme tu další týden a je potřeba udělat nějakou práci.
Please down below find attached your homework for this week.
26.3.2020

 

Workbook

We have just finished Unit 4 and now it is time to move on to Unit 5!
We are going to start Unit 5 - Our environment. 


Page 44 - Exercise 1 - Match A with B - using the expressions.
                 Exercise 2 - Complete the sentences with the words from exercise 1.
                 Exercise 3 - Write sentences in the passive. 
Page 43 - Exercise 4 - Complete the text with the passive forms.
                 
Schoolbook - Our environment 
Page 56 - Exercise 1 - Match the words and their meanings.
                                 
                 Exercise 2 - Read the text about Global warming: its biggest cause.

                                    Complete the gaps with the words from exercise 1. 
                                       

 

Grammar in use

Use of Passive
Passive voice is used when the focus is on the action. It is not important or not known, however, who or what is performing the action.
Example: My car was stolen.
In the example above, the focus is on the fact that my car was stolen. I do not know, however, who did it.
Sometimes a statement in passive is more polite than active voice, as the following example shows:
Example: A mistake was made.
In this case, I focus on the fact that a mistake was made, but I do not blame anyone (e.g. You have made a mistake.).

Example:

Active: Jan wrote a letter to me.

Passive: A letter was written to me by Jan.

Passive: I was written a letter by Jan. 

 

Exercise here.

 

Task
Click on the link below and complete the handout.

Link
Write down all words which you did not understand, find their meaning and use these verbs in a sentence.

 

 

I will keep you posted. Have a lovely day and take care!

Kind regards.
Your teacher Pavel Prochazka.

Bc. Pavel Procházka



Matematika 25/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří nebudou konat přijímací zkoušku.

Na základě tohoto výkladu - Násobení mnohočlenů prosím vypracujte do sešitu následující pracovní list.

 

V případě jakýchkoli ne jasností mne neváhejte kontaktovat na emailové adrese: ritatluchorova@zsressl.cz

Mgr. Rita Tlučhořová



Občanská výchova

====Pod tímto příspěvkem Vás budu průběžně informovat o aktualitách a požadavcích týkajících se občanské výchovy=====
 Prosím, pečlivě sledujte příspěvky obsahující úkoly, které od Vás budu následně vyžadovat. Pokud byste měli jakékoliv problémy, které by Vám znemožňovaly pracovat na mnou zadaných úkolech, nechť mě prosím, kontaktují rodiče na níže uvedeném emailu. Děkuji. V případě jakéhokoliv dotazu mě neváhejte kontaktovat na emailu prochazka@zsressl.cz .
25.3.2020


Pro lepší orientaci jsem pro vás vytvořil další z pracovních listů.
Aktualizovaný pracovní list na téma "Typy a formy států" naleznete pod tímto odkazem.


S pozdravem pan učitel Procházka.
Opatrujte se!

Bc. Pavel Procházka



Informace pro rodiče

Vážení rodiče, tímto sdělením bych Vás chtěla poprosit o spolupráci v současné nelehké době. Naše škola momentálně připravuje novou formu distančního vzdělávání, ke které bude v první řadě potřeba Vaše emailová adresa, příp. emailová adresa Vašich dětí, pokud chcete veškeré školní záležitosti ponechat na nich. Poprosila bych Vás tedy o to, aby mi každý z Vás, příp. děti, poslal email z Vaší aktuální emailové adresy, která tedy bude sloužit ke komunikaci mezi Vámi a školou. Pro přimenutí kontakt na mě snorova@zsressl.cz. 

Mgr. Markéta Šnorová



24. 3. Český jazyk - Milí deváťáci, minulý týden jste si měli připomenout téma přístavek. A protože jste šikovní, nepochybuji, že jste to zvládli levou zadní. V tomto týdnu si připomeneme doplněk. Je to větný člen, který není tak obvyklý jako všechny ostatní, které známe, ale opomenout ho vzhledem k přijímačkám nemůžeme. Našla jsem pěknou prezentaci, takže si z ní prosím udělejte zápis a připojte rovnou i VV doplňkovou https://slideplayer.cz/slide/2517528/ . Vím, že termín přijímaček je zatím nejasný, ale pokud bude stanoven pouze jeden termín, bude dobré se připravit opravdu důsledně. Hodně zdaru!

Mgr. Lucie Tancibudková



Matematika 23/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří budou konat přijímací zkoušku a pro žáky již přijaté na střední školy.

Další příklady k procvičování naleznete zde v online přípravě na přijímací zkoušky.

KURZ JE ZDARMA!

Podle instrukcí se do kurzu zaregistrujte.

V online přípravě najdete 5 kurzů a 6 dalších bonusů, které si v průběhu následujících dvou týdnů vypracujte.

 

Informace pro žáky, kteří nebudou konat přijímací zkoušku.

Do sešitu vypracujte na základě tohoto výkladu - Pythagorova věta - prvních 6 zadaných příkladů.

 

V případě jakýchkoli ne jasností mne neváhejte kontaktovat na emailové adrese: ritatluchorova@zsressl.cz

Mgr. Rita Tlučhořová



Německý jazyk

23.3. 2020

 

Nová práce k předmětu německý jazyk:

  • pracovní listy zde, zde a zde
  • online opakování 13. lekce zde

tady ještě přidávám nahrávku k minulému cvičení v pracovním sešitě na straně 35 cvičení 18

 

Připomínám, že se stále můžete hlásit na online konzultace přes Skype. Volné termíny zde. Také mám volné kódy na Wocabee, pro všechny, kteří ho ještě nemají. Ozvěte se mi na email brozikova@zsressl.cz nebo na Facebook.

Adéla Brožíková



23/3/2020 Informace pro předmět chemie ve dnech 23.-27.března

 

Mgr. Markéta Šnorová



23/3/2020 Informace pro přírodopis ve dnech 23.-27. března

 

Mgr. Markéta Šnorová



Zeměpis v týdnu 23.-27.3.2020


Z mapy v učebnici na str. 76 (kapitola Ohniska neklidu v současném světě - ve starším vydání učebnice se číslo stránek může lišit) si vyberte 3 ohniska neklidu a stručně charakterizujte, co a proč se v nich děje.

Mgr. Marek Fapšo



Dějepis v týdnu 23.-27.3.2020


Podívejte se na toto video a vypracujte následující úkoly:

 


1) Kolik zahynulo v Hirošimě a Nagasaki lidí bezprostředně po dopadu jaderných bomb?
2) Co je to Los Alamos a jak se během války proměnilo?
3) Kdo další mimo USA pracoval na vývoji jaderné zbraně během druhé světové války?
4) Kdo byl Werner Heisenberg a proč ho Američané hledali?
5) Co se skrývá pod krycím názvem Trinity?

Mgr. Marek Fapšo



Matematika 20/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří budou konat přijímací zkoušku a pro žáky již přijaté na střední školy.

Další příklady k procvičování: Zadání 2012, Řešení 2012

 

Informace pro žáky, kteří nebudou konat přijímací zkoušku.

Do sešitu vypracujte tento pracovní list.

 

V případě jakýchkoli nejasností mne neváhejte kontaktovat na emailové adrese: ritatluchorova@zsressl.cz

Mgr. Rita Tlučhořová



Matematika 19/3/2020

 

Milí žáci, dnes všichni shlédněte následující televizní pořad:

 

V případě jakýchkoli nejasností mne neváhejte kontaktovat na emailové adrese: ritatluchorova@zsressl.cz

Mgr. Rita Tlučhořová



Matematika 18/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří budou konat přijímací zkoušku a pro žáky již přijaté na střední školy.

Další příklady k procvičování: Zadání 2006 B, Řešení 2006 B

 

Informace pro žáky, kteří nebudou konat přijímací zkoušku.

Do sešitu vypracujte tento pracovní list.

 

V případě jakýchkoli nejasností mne neváhejte kontaktovat na emailové adrese: ritatluchorova@zsressl.cz

Mgr. Rita Tlučhořová



Občanská výchova

 

====Pod tímto příspěvkem Vás budu průběžně informovat o aktualitách a požadavcích týkajících se občanské výchovy=====

Z preventivních důvodů souvisejících se šířením nového viru bylo třeba zavést určitá opatření. Prosím, pečlivě sledujte příspěvky obsahující úkoly, které od Vás budu následně vyžadovat. Pokud byste měli jakékoliv problémy, které by Vám znemožňovaly pracovat na mnou zadaných úkolech, nechť mě prosím, kontaktují rodiče na níže uvedeném emailu. Děkuji. V případě jakéhokoliv dotazu, mě neváhejte kontaktovat na emailu prochazka@zsressl.cz .

18.3.2020

Pro lepší orientaci jsem pro Vás vytvořil pracovní list.

Pracovní list naleznete pod tímto odkazem.

 

 

S pozdravem pan učitel Procházka. 

Opatrujte se!

 

 

Bc. Pavel Procházka



Anglický jazyk
====Pod tímto příspěvkem Vás budu průběžně informovat o aktualitách a požadavcích týkajících se anglického jazyka=====

 

Z preventivních důvodů souvisejících se šířením nového viru bylo třeba zavést určitá opatření. Prosím, pečlivě sledujte příspěvky obsahující úkoly, které od Vás budu následně vyžadovat. Pokud byste měli jakékoliv problémy, které by Vám znemožňovaly pracovat na mnou zadaných úkolech, nechť mě prosím kontaktují rodiče na níže uvedeném emailu. Děkuji. V případě jakéhokoliv dotazu, mě neváhejte kontaktovat na emailu prochazka@zsressl.cz .

Hello everyone! I honestly hope you are all alright!

We have another week here and it is time to do some work. / Máme tu další týden a je potřeba udělat nějakou práci.
Please down below find attached your homework for this week.
18.3.2020

Workbook

We are about to finish Unit 4 and next Unit (5) is coming in no time! 

We have to revise all what we have learned in this Unit.
Page 42 - Exercise 1 - Circle the correct words

                 Exercise 2 - Complete the dialogues with adjectives 

                 Exercise 3 - Describe the picture - pay close attention to ing form - present continuous
Page 43 - Exercise 4 - Complete the stories - past  - here is a link to see four past tense forms in English 

                                       Past tense forms in English

                 Exercise 5 - Punctuate the sentences 

                                    - I can ... complete it all, please. 

Schoolbook
Page 51 - Exercise 4 - Match A with B

                                  Choose 5 of these expressions and write them down - try to learn them by heart so that you can use them in the future.
                 Exercise 5 - Complete the dialogue.  

                                       Do you like more coffee or tea? What do you drink every morning? What is your favourite beverage? 

                 Exercise 6 - The same story - complete the dialogues. - When do you think you could use this question: Could you give me a lift?

Task

Click on the link below and watch the video. 

Video

Write down all words which you did not understand, find their meaning and use these verbs in a sentence. 

 

Explain briefly what these verbs mean...

Hold out: ??

Hinder: ??

Adjust: ??

 

I will keep you posted. Have a lovely day and take care!
Your teacher Pavel Prochazka.

Bc. Pavel Procházka



Matematika 17/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří budou konat přijímací zkoušku a pro žáky již přijaté na střední školy.

Další příklady k procvičování: Zadání 2005 B, Řešení 2005 B

 

Informace pro žáky, kteří nebudou konat přijímací zkoušku.

Do sešitu vypracujte tento pracovní list.

Mgr. Rita Tlučhořová



17. 3. Přístavek - Milí deváťáci, projděte si materiál věnovaný přístavku a doplňte cvičení, které je jeho součástí. Pro zopakování a procvičení může posloužit ještě toto: https://www.slideserve.com/oren-ballard/p-stavek. Hodně zdaru!

Přístavek

  • Je to volně připojený shodný přívlastek, který vyjadřuje dodatečně téměř samostatnou myšlenku, jehož základem je podstatné jméno.
  • Je zpravidla rozvitý, řidčeji několikanásobný, a stojí za řídícím jménem.
  • Ve větě jej oddělujeme čárkou a bývá připojován výrazy totiža toto jest….

Např: Zdeněk Nejedlý, nejlepší znalec Smetanovy hudby, napsal knihu Dějiny města Litomyšle a okolí

 

VYHLEDEJTE PŘÍSTAVEK A DOPLŇTE :

V Paříži hlavním městě Francie se konala mezinárodní konference.

Babičku jedno z nejznámějších děl Boženy Němcové ilustroval Adolf Kašpar.

Lenka dcera našich známých odjela studovat do Austrálie.

Mistr Jan Hus významný český kazatel a rektor Karlovy univerzity se zasloužil o rozvoj českého pravopisu.

Ludvík Jagellonský český a uherský král zahynul v bitvě u Moháče.

V Hluboké nad Vltavou významné památce novogotického stylu je umístěna stálá výstava obrazů Mikoláše Alše.

T. G. Masaryk první československý prezident trávil svá poslední léta v Lánech.

Rožmberk největší jihočeský rybník byl vypuštěn.

Mirek žák naší třídy se umístil jako první v matematické olympiádě.

Mgr. Lucie Tancibudková



Informatika – povinně volitelná IT (1 hodina týdně)

Práce na 2 vyučovací hodiny - 80 minut

 

  1. Seznámit se se základními typografickými pravidly (pravidla pro psaní textu v textových editorech) např. na:

http://www.22zsplzen.cz/wp-content/files/absolventske-prace/zakladni-pravidla.pdf

https://www.gjszlin.cz/ivt/esf/ostatni-gdm/zakladni-typograficka-pravidla-esf.pdf

https://www.napocitaci.cz/33/typograficka-pravidla-uniqueidgOkE4NvrWuNY54vrLeM676nSxPa8k1rvWcEWLDBR_98/

https://www.pslib.cz/milan.kerslager/Typografick%C3%A1_pravidla

 

  1. Po seznámení s typografickými pravidly si prohlédněte vzor úředního dopisu na:

http://www.vzor-dopisu.cz/uredni-dopisy/

 

  1. Stáhněte tento dokument naformátujte dle vzoru a opravte všechny typografické chyby. Potom dokument zašlete na moji emailovou adresu. Úřední dopis – zadání.

 

Nemáte-li k dispozici program MS Word, můžete použít Writer z balíku Libre Office, který je zdarma Pokud nemáte doma program MS PowerPoint, můžete použít program Impress z balíku LibreOffice, který je ke stažení zdarma na https://cs.libreoffice.org/download/download/ (instalaci ponechejte na rodičích), nebo můžete použít libovolný dostupný textový editor. Nechcete-li nic instalovat, ve většině počítačů máte alespoň WordPad.

Mgr. Milan Svoboda



Matematika 16/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří budou konat přijímací zkoušku a pro žáky již přijaté na střední školy.

 

Další příklady k procvičování: Zadání 2006

Mgr. Rita Tlučhořová



Důležité informace k výuce německého jazyka

16. 3. 2020

 

Vážení a milí,

jelikož to na brzký návrat do školy nevypadá, přistupuji k nové formě online výuky. Nově budeme mít konzultační hodiny po skypu, kde budeme probírat vše, s čím máte problém, budeme si vysvětlovat nové věci a podobně. Tyto hodiny jsou dobrovolné, ale vřele vám doporučuji toho využít, protože jinak si neumím představit, jak to bude vypadat po návratu do školy. Prosím tedy, pokud nemáte skype, založte si ho a následně mi napište, abychom se zkontaktovali. Pro komunikaci můžete využít můj školní email brozikova@zsressl.cz nebo pro okamžitou komunikaci využijte Facebook. Rozvrh konzultačních hodin naleznete zde.

Další důležitá informace je, že aplikace Wocabee je po dobu uzavření škol zdarma, takže prosím všechny, co tuto aplikaci nemají, aby mě zkontaktovali. Dám vám vaše kódy, kterými se přiřadíte k vašim skupinám. Ti, co už to zaplacené mají, nemusí nadávat, i vám bude Wocabee poskytnuto zdarma po stejnou délku, jakou budou zavřené školy (i o prázdninách tam probíhají soutěže o hodnotné ceny). Pokud máte Wocabee zaplacené, ale nepamatujete si heslo, kontaktujte mě, vyřešíme to.

Na závěr vysvěstlím rozvrh konzultačních hodin. V pondělí se bude vždy zadávat nová práce. V následujicích dnech budeme konzultovat již zadanou práci, či probírat novou látku (okrajově). Na každý termín je pět až šest volných míst- hlaste se mi prosím na konkrétní den a čas předem na mail nebo Facebook. Pro každého z vás platí, že se může přihlásit na jeden termín týdně. Pokud nebude o jiný termín zájem, dám vědět a můžete se přihlásit vícekrát. Dvakrát týdně (každý ročník jednou) budeme hrát online Wocabee hru. Musíte se přihlásit v daný čas a připojit se ke hře. Wocabee hry budou začínat vždy půl hodiny po uvedeném čase v rozvrhu (např.: nebudeme začínat v 9:00 ale v 9:30, připojujte se ale dříve, ať pak začneme přesně).

To je ode mně vše. S dotazy mě neváhejte kontaktovat na mail či Facebook.

Adéla Brožíková



13/3/2020 Informace pro předmět chemie ve dnech 16.-20.března

 

  • Přečíst si kapitolu Chemické složení organizmů (učebnice 69-70 str.), udělat si krátké výpisky do sešitu.
  • Zodpovědět si otázky na stránce 70  do sešitu.

Mgr. Markéta Šnorová



13/3/2020 Informace pro přírodopis ve dnech 16.-20. března

 

                            -  https://www.youtube.com/watch?v=1nJAyEoQHzU

Mgr. Markéta Šnorová



ŠVP - červen 2020

Vážení rodiče, milí žáci, protože jsou na nás směřovány dotazy ohledně ŠVP, seznámíme Vás s předběžným plánem. Všechny zálohy jsou prozatím na účtu školy. Spojili jsme se s pokytovali ubytování a s ohledem na současnou situaci se s nimi domluvili, že jim žádné zálohy posílat nebudeme, neboť v této chvíli nikdo neví, jaká bude v červnu situace. Toto naše stanovisko bylo akceptováno. Proto ten, kdo ještě zaplaceno nemá, ať klidně zaplatí zálohu na účet školy. V případě, že by se akce nekonala, všem bude celá částka, bez storno poplatků, vrácena.

L. Tancibudková

Mgr. Lucie Tancibudková



Matematika 12/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří budou konat přijímací zkoušku a pro žáky již přijaté na střední školy.

 

Další příklady k procvičování: Zadání 2005 A, Řešení 2005 A, Zadání 2005 C, Řešení 2005 C

Mgr. Rita Tlučhořová



Matematika 12/3/2020

 

Informace pro žáky, kteří budou konat přijímací zkoušku a pro žáky již přijaté na střední školy.

Vypracujte všechna nepropočítaná testová zadání k procvičování - čtyřleté obory a nástavbová studia - matematika, které i s záznamovými archy a řešením naleznate zde: https://prijimacky.cermat.cz/menu/testova-zadani-k-procvicovani/ctyrlete-obory-matematika

 

Další příklady k procvičování budou postupně vkládány.

 

 

Informace pro žáky, kteří nebudou konat přijímací zkoušku.

Prostudujte si následující video: https://www.youtube.com/watch?v=MUBEHegBWgY

Do sešitu vypracujte tyto pracovní listy: Jednoduché slovní úlohy 1, Rovnice jednoduché 1

Mgr. Rita Tlučhořová



Německý jazyk 12.3. 2020

  • učebnice strana 28 cv. 7 (pokračuje to až na stranu 29)
  • pracovní sešit strana 34 cv. 15
  • učebnice strana 29 cv 8 (ústně), 9 (udělej si rozhovor do sešitu) nejdřív se podívej na žlutý tahák o vykání- není to žádná věda, opět se řídíme rodem podstatného jména a podle toho přidávám koncovky (když má totiž člen die, tak jenom přidám -e např. Ihre Tasche)
  • zde najdete výslovnost slova "Entschuldigung" :)
  • pracovní sešit strana 35 cv. 16, 17
  • výslovnost v pracovním sešitě na straně 35 cv. 18, 19, 20 - nahrávky najdeš pod tímto odkazem v aplikaci (pokud by měl s ní někdo problém, napište mi, nahrávky pošlu)

zde najdete pracovní listy k procvičení gramatiky
http://www.zsressl.cz/admin/upload/ww/files/procviceni%20lekce%2013.pdf

Jako slovník používejte tento odkaz .

Adéla Brožíková



Čj - zadání přijímačkového testu - https://prijimacky.cermat.cz/files/files/dokumenty/testova-zadani/6lete-cj/JPZ2019_IT_CJL_6leta_test_C7PID19C0T01.pdf

Ze známých důvodů budeme spolupracovat touto formou. Především ti, kteří mají přijímačky před sebou, by se měli zapojit, ale pochopitelně je práce určena i pro všechny ostatní. Tento test je určen sice pro žáky ze 7. tříd, nicméně jsme si ověřili, že tyto testy jsou minimálně stejně náročné, ne-li náročnější, než testy pro čtyřleté obory. Pokud si test nemůžete vytisknout, nevadí, do sešitu si zaznamenávejte pouze odpovědi. Pak si sami test zkontrolujte zde: https://prijimacky.cermat.cz/files/files/dokumenty/testova-zadani/6lete-cj/JPZ2019_IT_CJL_6leta_klic_C7PID19C0K01.pdf . Byla bych ráda, kdybyste si udělali analýzu chyb, případně mi zaslali čísla otázek, v nichž jste chybovali. Kdo by chtěl konzultovat on-line, najde si mě na Fb nebo Skypu. Přeji hodně zdaru!

Mgr. Lucie Tancibudková



Zeměpis v týdnu 16.-20.3.2020


Pomocí učebnice str. 74-75 (kapitola Mezinárodní politické organizace a seskupení) a případně dalších zdrojů vysvětlete následující zkratky a stručně charakterizujte smysl těchto organizací: NATO, OSN, OECD, EU, UNESCO, WHO, OPEC

 

Vše zapište do sešitu.

Mgr. Marek Fapšo



Dějepis v týdnu 16.-20.3.2020

 

 

Na internetu zjistěte, co se nachází na obrázku a jak této události na fotografii došlo. Odpověď zapište do sešitu. Pro hledání využijte klíčová slova “Torgau” a “25. dubna 1945”.

 

Mgr. Marek Fapšo



11/03/2020 - Fyzika

Na této stránce (ZDE) naleznete veškeré informace k samostudiu k předmětu fyzika. Stránka bude průběžně aktualizována.

Ing. Bc. Karel Martínek



Občanská výchova

 

====Pod tímto příspěvkem Vás budu průběžně informovat o aktualitách a požadavcích týkajících se občanské výchovy=====

 

Z preventivních důvodů souvisejících se šířením nového viru bylo třeba zavést určitá opatření. Počínaje dneškem bude výuka zprostředkována prostřednictvím nástěnky této školy. Prosím, pečlivě sledujte příspěvky obsahující úkoly, které od Vás budu následně vyžadovat. Pokud byste měli jakékoliv problémy, které by Vám znemožňovaly pracovat na mnou zadaných úkolech, nechť mě prosím, kontaktují rodiče na níže uvedeném emailu. Děkuji. V případě jakéhokoliv dotazu, mě neváhejte kontaktovat na emailu prochazka@zsressl.cz .

 

12.3.2020
Před nahlédnutím do výkladu se ,prosím, zamyslete nad těmito otázkami:
Schopnosti a dovednosti

  • Myslíte si, že jsou schopnosti a dovednosti vrozené? V čem se liší?
  • Uveďte dva příklady dovedností a schopností.
  • Lze schopnosti rozvíjet?
  • Podle čeho byste rozdělili dovednosti?
  • Zamysli se nad svými schopnostmi a dovednostmi, v jakých disciplínách si myslíš, že vynikáš?

Talent

  • Jak se pozná talentovaný žák? Lze to vůbec poznat?
  • Jak byste popsali genialitu/ genius? Uveďte příklad nějaké osobnosti, jejíž jméno si vybavíte pod pojmem genialita.

 

Výklad:
"Lidé jako snad jediný druh savců, se dokáží přizpůsobit životu ve všech oblastech zeměkoule, mají vlohy k životu v přelidněných velkoměstech i v odlehlých pustinách, jen musí mít včas příležitost, rozvíjet své vlohy činnostmi a učením do schopností ve společnosti lidí, ve které budou žít"

 

Každý jedinec se rodí s určitou vrozenou výbavou, mezi kterou patří vlohy k určitým aktivitám.
Vlohy = Je to něco vrozeného, co máme v sobě od narození a usnadňuje nám to vykonávat určitou činnost s menší námahou. Pokud se zamyslíte nad tím, co Vám jde a v čem jste dobří, pravděpodobně dostanete odpověd na to, co jsou vlohy. Samožřejmě je důležité danou aktivitu trénovat a stále se učit novým věcem bez ohledu na vrozené vlohy. Ty Vám úspěch v dané disciplíně nezaručí, jen Vám celý proces ulehčí. Zapamatujte si citát : "Učení je jako plavání proti proudu - kdo přestane, žene ho to zpět!"

Pokud má dítě možnost tyto vrozené vlohy procvičovat, dozrávají a rozvíjejí se příslušné oblasti mozku, a dítě získává schopnost k určité činnosti.


Schopnosti pak chápeme jako, složité vlastnosti osobnosti, rozvinuté z vloh.
Schopnosti rozlišujeme buď podle stupně obecnosti na obecné a speciální, nebo podle typů činností ve kterých se uplatňují na:

  • Smyslové - Sluch - Kde ho využijeme?
  • Psychomotorické - Využíváme ve všech pohybových, sportovních či tanečních aktivitách, všude kde se hýbeme, něco děláme rukama, sledujeme očima.
  • Umělecké schopnosti - Co spojuje klavíristu a malíře?
  • Rozumové - Intelektové činnosti - Kde se nám hodí?

 

Dovednosti
Dovednosti se rozvíjejí učením na základě schopností! Nejsou tedy vrozené, ale učením získané. Mezi dovednosti patří například čtení, psaní, malování, plavání, gymnastické prvky atd.

 

Talent, nadání a genialita
Nadání=  mimořádně velké vlohy, mimořádně rozvinutý předpoklad k výkonu .... Jsou vlohy vrozené nebo získané?
Talent= buď mimořádné nadání nebo mimořádné schopnosti
Genialita = mimořádně rozvinutý talent. Jedná se tedy o nejvyšší stupeň. Pouze malé zastoupení v populaci.
Jmenujte nějakou osobu s mimořádně rozvinutým talentem:

  • Ve sportu?
  • V umění?
  • Ve vědě?

 

 

S pozdravem pan učitel

Pavel Procházka

 

Bc. Pavel Procházka



Anglický jazyk

====Pod tímto příspěvkem Vás budu průběžně informovat o aktualitách a požadavcích týkajících se anglického jazyka=====

 

Z preventivních důvodů souvisejících se šířením nového viru bylo třeba zavést určitá opatření. Počínaje dneškem bude výuka zprostředkována prostřednictvím nástěnky této školy. Prosím, pečlivě sledujte příspěvky obsahující úkoly, které od Vás budu následně vyžadovat. Pokud byste měli jakékoliv problémy, které by Vám znemožňovaly pracovat na mnou zadaných úkolech, nechť mě prosím kontaktují rodiče na níže uvedeném emailu. Děkuji. V případě jakéhokoliv dotazu, mě neváhejte kontaktovat na emailu prochazka@zsressl.cz .

 

Hello everyone!

Please find attached your homework for this week.

11.3.2020

 

Workbook

Page 40 - Exercise 1 and 2

Page 41 - Exercise 3 and 4

 

Schoolbook

Page 50 - Exercise 1 - Read the text and answer the questions.

                 Exercise 2 - Answer the questions 

 

 

Essay

Choose one place which you like the most and write an email to your best friend why he/she should visit it. Try to use as many adjectives as possible. At least 150 words.

 

I will keep you posted. Have a lovely day!

Your teacher Pavel Prochazka. 

Bc. Pavel Procházka



Obecné informace k domácí výuce německého jazyka

Vzhledem k nastalé situaci musím nastavit, jak budete doma pracovat. Práci vám budu zadávat postupně. Budete pracovat s učebnicí i pracovním sešitem tak, jak jsme zvyklí. U všech cvičení máte vždy i české zadání, a tak budete vědět, co s ním. Pokud by přeci jenom někomu nebylo jasné, co má dělat, kontaktujte mě primárně na e-mail brozikova@zsressl.cz. Co se týká gramatiky, budu vám vkládat vysvětlující prezentace nebo doplňující dokumenty. Testy se odkládají na neurčito. Musím vás upozornit, že až se vrátíme do školy, veškerou práci si zkontroluji. Pokud zjistím, že někdo nepracoval (a neměl k tomu opravdu dobrý důvod), bude následovat stejný postup, jako když nepracujete při hodině. V případě dalších dotazů mě neváhejte kontaktovat. Přeji všem hodně štěstí a hlavně zdraví.

 

P.S.: všem oslavencům zazpíváme, až se zase sejdeme. :)

Adéla Brožíková



Informace k předmětu FYZIKA naleznete zde.

Ing. Bc. Karel Martínek



02/09/2019


Informace k předmětu FYZIKA

Ing. Bc. Karel Martínek



Pracovní činnosti - vaření



 

 

 

poloha

Adresa

Základní škola a Mateřská škola, Praha 2
Resslova 308/10, 120 00 Praha 2
poloha

Telefon

telefon kancelář: 224 923 700
telefon jídelna:  224 915 557

poloha

Email

email kancelář: info(a)zsressl.cz
email jídelna:  jidelna(a)zsressl.cz

Copyright © 2019 - All rights reserved