ZŠ a MŠ Resslova

STRÁNKA 1.B


 

20. 11.

Domácí úkoly

- včerejší čtení PS 12/1: zkusit si přečíst text. Za řádky, které umí přečíst si nakreslit obrázek za odměnu (hvězdička/kytička do rámečku)

- dnešní Písanka ke slabikáři 1, str. 12 první tři řádky. Trénujeme malé psací a, které začíná seshora, vytvoří se šikmá kapka a nožička se vede dolů, do obloučku

Pokud by práce v malé písance nešla, můžete se vrátit do Písanky II. str. 20 - 21 a zkusit psaní na větším prostoru

 

Na pátek připravené desky s písmenky (písmena a slabiky).

 

AKCE, na které není nutné balit celou aktovku:
21. 11. Bezpečný pes u nás v tělocvičně (děti si do školy berou notýsek + věci pro matematiku a český jazyk + penál + svačinu) - všechny děti mají zaplaceno
28. 11. výlet do knihovny - zdarma - do školy si berou notýsek, věci na český jazyk, penál a svačinu
29. 11. Nová vlna (notýsek, penál, svačina) - některé děti stále nemají uhrazeno 120 Kč

 

NOVĚ: 4.12. divadelní představení Když je v pekle neděle.
Je to představení mimo budovu školy (nutný přesun). Vstupné stojí 120 Kč.  Vzhledem k blízkosti akcí, na které je třeba vybírat peníze, je možné na tento den dítě nechat z rodinných důvodů doma. Zprávu o neúčasti mi předem napište na e-mail, případně můžete poslat podepsaný vzkaz po dítěti, s několikadenním předstihem, abych věděla účast.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



18. 11

Rozsah stránek pro tento týden je:

český jazyk: Slabikář str. 19 - 23, Pracovní sešit str. 12-14, Písanka II str. 20-23, Písanka ke slabikáři 1. str. 12 - 14

matematika: 7-10

---

Domácí úkol je z čj, pracovní sešit 11/3. Některé děti neměly hotový minulý domácí úkol, PS 11/2. Cvičení jsou u sebe, zkontrolujte si, že je máte hotové obě (pomáhají dětem ve čtení i psaní).

V písance si zkontrolujte, že má vaše dítě hotové první dva řádky na stránce 11 (můžete jich udělat i více).

---

Děti, které na začátku školního roku zažádaly o ISIC kartu - takže vyplnily formulář a zaplatily 350 Kč - ji dnes dostaly. Další objednávky budou možny až v novém roce. Už nyní si můžete vyplnit formulář, který je ke stažení ZDE (Žádost o vystavení průkazu ISIC).

Zároveň nemá 5 dětí zaplacený workshop s vlnou/ovečka: 120 Kč. Prosím noste, ať to máme co nejdříve v pořádku.

---

Třída dostala zpátky sloupečky z pětiminutovek. Doma můžete zbylé sloupce trénovat (jeden sloupec = 5 min).

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



14. 11.

Dnes jsme tvořily skřítky/zvířátka z ruliček od toaletního papíru. Děti práce zaujala, pokud možné roličky od toaletního papíru nevyhazujte - můžete je nosit do školy a za pár týdnů z nich budeme zase tvořit.

Práce najdete na odkazu v "Práce žáků", je tam i společná fotka třídy. Jednotlivé výtvory žáci fotili sami a představovali je v několika větách (kdo to je a kde žije).

 

Domácí úkol z českého jazyka: písanka ke Slabikáři str. 11, první dva řádky

Některé děti nevypracovaly minulý domácí úkol - PS 10/4 - dodělat. Je to krátké cvičení, díky kterému se děti procvičí ve čtení a psaní. Zkontrolované úkoly obdržely fajfku.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



13. 11.

Vážení rodiče, prezentace ze třídních schůzek s veškerými informacemi je k nalezení ZDE

Linkovaný sešit na matematiku mám u sebe, děti jej dostanou v pátek.

Připomínám e-mail benesova@zsressl.cz na který můžete zasílat dotazy a žádosti o případné konzultace.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



11. 11.

Rozsah stránek pro tento týden:

český jazyk: Slabíkář str. 14 -18, pracovní sešit str. 8 - 11, Písanka II str. 10 - 11, Písanka ke slabikáři 1. str. 9 - 11

matematika: str. 3 - 5

 

Domácí úkol: písanka ke slabikáři, str. 8  = 3 řádky

 

AKCE na listopad:

21. 11. Bezpečný pes (v tělocvičně, děti nosí 70 Kč a potvrzení dostávají do vzkazovníčku)

29. 11. Nová vlna (vzkaz dostanou zítra do vzkazovníčku, akce u nás ve třídě na dvě vyučovací hodiny - děti si vyzkouší práci s vlnou a dozví se zajímavosti o ovečkách, mohou si vyzkoušet i různé nástroje. Vybírá se 120 Kč, možno nosit současně s penězi na Bezpečného psa)

 

Výlet do městské knihovny (cca 5 minut od školy): termín se s paní knihovnicí hledá. V případě zájmu o čtenářský průkaz - aby si vaše dítě mohlo později půjčovat knihy domů - vyplňte formulář pro čtenáře mladšího 15 let, který najdete ZDE . Až půjdeme do knihovny, vaše dítě ho tam odevzdá (potřebuje 60 kč a průkaz totožnosti, pokud žádný nemá, můžete do knihovny dojít s ním).

Mgr. Marie Benešová



8. 11.

Rozsah stránek pro tento týden byl: Slabikář 9-13, Pracovní sešit 5-7, Písanka II. 8-9 a 16 -17, Písanka ke slabikáři 1.str. 6-8 (tyto stránky z písanky budou částečně v příštím týdnu formou d.ú.).

 

Děti dostaly nové učebnice pro matematiku (zde je doporučený rozsah str. 1-2), zkontrolujte, že jsou podepsané. Výsledky písemky z matematiky se dozví v pondělí. V pondělí a úterý bude do žákovských knížek zapsáno čtvrletní hodnocení, které pomáhá ilustrovat schopnosti dětí: 1 znamená, že úkoly plní jen s menšími chybami, u 2 se již objevují větší potíže. Horší známku než 2 ve čtvrletí (rámeček vzadu v notýsku) nenajdete.

 

Příští týden vybíráme 70 Kč na akci Bezpečný pes, zábavně-naučný program, který je zaměřený na zásady bezpečnosti při kontaktu se psem. Trvá 45 minut a s největší pravděpodobností proběhne 21. 11. u nás v tělocvičně. V první části programu se děti seznámí se psy, kteří za námi přijedou a pomohou nám seznámit se s řečí těla. Pokud je vaše dítě alergické, nebo má ze zvířat strach, nemusí být přímo u něj. Psi budou celou dobu pod dohledem vyškolených lektorů.

 

Jakékoli dotazy můžete napsat na můj e-mail, případně je zanechat na třídní schůzky, které jsou 13. 11. od 17:30 v 1. B. V případě nutnosti osobního setkání se můžeme domluvit na konzultacích na začátku prosince.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



7. 11.

Písanky ke slabikáři 1 (malá oranžová knížka) jsou u mě, abych mohla dát dětem zpětnou vazbu k domácímu úkolu - psaní. Děti, které mají písanky u sebe úkol neodevzdaly a dokončují ho doma.

 

Zítra nás čeká čtvrletní písemka z matematiky, v úterý bude čtvrletní písemka z českého jazyka - nejedná se o klasické čtvrletky, jaké mají děti z vyšších tříd. Tyto písemky obsahují 3 - 4 cvičení, která jsou z pracovních sešitů a listů. Umožní nám získat si další přehled o tom, co děti ovládají a na čem je třeba zapracovat. Tyto písemky domů nedostanou, ale budou k nahlédnutí na třídních schůzkách.

 

O pracovních činnostech jsme skládali společnou omalovánku. Odkaz na disk najdete ve složce "Práce žáků", vedle nástěnky.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



6. 11.

Dnes se psala první matematická minutovka na známky 1 až 5, opravené papíry dostanou děti zítra domů. Zbylé dva sloupečky můžete doma trénovat a stopovat si čas.

Nejvíce bylo jedniček, objevila se dvojka, dvě trojky a jedna čtyřka. Tyto známky ovlivní vysvědčení pouze minimálně, hlavní cíl je, aby se děti naučily zvládat i neúspěch. Více si k tomu řekneme na třídních schůzkách.

 

V pátek děti dostanou nové učebnice matematiky a také si zkusí souhrnou práci za první čtvrletí. Známky 1 až 5 budou opět orientační, dají vám vědět, do jaké míry vaše dítě danou látku ovládá a co si s ním procvičit.

 

Určitě nahlédněte do sebehodnocení, které děti dnes vyplňovaly a popovídejte si s nimi o tom, jak zvládají čtení, psaní, počítání, jak jsou vytrvalí (bojovní, dokončují i těžké úkoly) a jak se ve třídě cítí. Počet hvězdiček a smajlíková škála by vám měly ulehčit komunikaci. Sebehodnocení a reálné hodnocení se mohou lišit - známka nemusí odpovídat tomu, jak se dítě cítí.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



4. 11.

Děti, které si objednaly fotky (sada se třídou a portréty) je dnes obdržely.

Domácí úkol je z pracovního sešitu (zelená kniha), str. 2/ cvičení 1.

 

Kontrolujte, že mají vaše děti potřebné knihy do školy (čeština: slabikář, pracovní sešit a dvě písanky; matematika: učebnice a linkovaný sešit). Pokud nějaká z knížek chybí a nenajdete ji do dvou dnů - není v lavici, šuplíku, tašce ani doma - pak je nutné pomůcku dokoupit. Jinak se dítěti bude pracovat těžce.

 

Ve středu budou děti vyplňovat sebehodnocení za měsíc říjen, podíváme se na jejich schopnosti čtení, počítání a vytrvalost/nevzdávání se. Zároveň zakroužkují aktuální pocity, které mají ve třídě.

 

V pátek dostanou novou učebnici matematiky - starou si můžete nechat a vyplňovat cvičení, která jsme nedělali.

 

13. 11. se konají třídní schůzky - informace najdete v notýsku i na hlavní stránce školy.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



31. 10.

Dnes jsme měli projektový den na téma Dušiček a Halloweenu. S dětmi jsme mluvili o rozdílech mezi těmito svátky a všichni si vyzkoušeli práci na stanovištích laděných do netopýří tématiky (uvolňovací cviky, psaní číslic, vystřihování a lepení, symetrie).

Děti obdržely Slabikáře, které společně s parocním sešitem a oběma písankami (fialovou a malou oranžovou) budou nosit na hodiny češtiny. Zároveň dostaly i menší halloweenskou výslužku v podobě Pokémoních karet, které mezi sebou mohou měnit (v době vyučování je mají uklizené v taškách, o přestávce je nenechávají bez dozoru na lavici - aby je někdo neodcizil, nebo někam nezapadly).

 

Rozsah stran na tento týden je:

ČJ: slabikář str. 1-8, pracovní sešit ke slabikáři str. 1-4,, písanka II. (fialová) str. 4-7, písanka ke slabikáři (malá) str. 2-5

M: učebnice 29 - 30

 

Vzhledem ke zkrácenému týdnu si učivo zčásti přeneseme do dalšího týdne, během domácí přípravy doporučuji věnovat pozornost těmto stránkám (cílem není udělat všechny cvičení, ale procvičit se). Stejně tak se můžete vrátit ke starším knížkám a opakovat písmena, pokud víte, že se vašemu dítěti pletou.

Mgr. Marie Benešová



Vážení rodiče,

příští týden jsou podzimní prázdniny (28. - 30. 10.). Děti jdou do školy 31. 10., ve čtvrtek.

 

V matematice si žáci zkusili pětiminutovku, počítání jednoho sloupečku. Jednalo se o trénink, za který každé dítě dostalo smajlíka. Podobnou pětiminutovku budeme dělat na známky, kdy kromě známky 1 (výborně) mohou dostat i známku 2, 3, 4, nebo 5 (nedostatečně), podle množství správně vypočítaných příkladů. Tyto známky nijak neovlivní vysvědčení, ale dají vám lepší přehled týkající se schopností vašeho dítěte a na čem ještě může zapracovat.

Příklady dostaly děti opravené, braly si je domů. Druhý a třetí mohou dokončit doma: n každý si stopnout spět minut a trénovat práci pod tlakem. Pětiminutovky nebudeme dělat často, ale je třeba naučit se zvládat stres i případný neúspěch - hodí se to do dalších let.

 

Kromě počítání příkladů můžete s dětmi číst: na konci PS (pracovní sešit, žlutá kniha) jsou k dispozici i celé věty. Opakujte s dětmi písmena, protože od dalšího týdne bude látky přibývat (přidá se i psací forma), a některé děti nemusí dané tempo zvládat.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



23. 10.

Domácí úkol z PS str. 26/4: čtení vět a vybrání možnosti, která se tam lépe hodí (např. pokud jsou věty:  "Ota solí maso." a "Ota solí Pepu." Pak dítě vybere tu první, která dává větší smysl.)

Písanky ke slabikáři I. (malé žluté knížky) jsem si vybrala. Děti zeleně kroužkují písmeno e, které se jim dle jejich mínění povedlo a já přidávám fajfky k těm, kde se jim daří dodržet tvar, případně tvar v písance upravím.

Mgr. Marie Benešová



22. 10.

Děkujeme všem rodičům a žákům, kteří se zapojili do kolíčkového dne. Děti měly možnost nechat si speciální barvou na obličej/kůži nakreslit něco zeleného, takže i když neměly žádné zelené oblečení, nebyly z tohoto dne vynechány. Zároveň se nám ve třídě rozjela představivost a objevili se i různobarevní motýlci, pavouci, sluníčka, dinousaři a hvězdičky. Použité barvy byly speciální a dají se snadno smývat.


Domácí úkol je z pracovního sešitu čj str. 25/2 (tečkování slabik a určení počáteční hlásky).


V poslední době ve třídě často řešíme nevhodné chování v podobě běhání a křiku. S dětmi opakujeme pravidlo "dost" a ukazujeme si hladinu zvuku, která je nám příjemná. Doporučuji si o tom s dětmi popovídat i doma. Pokud je jim něco nepříemné, mohou to říct klidným hlasem a druhá strana jejich prosbu vyslyší (či se o to alespoň pokusí - i toto trénujeme).

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



Rozsah stránek pro tento týden (21. - 25. 10) je následující:

- český jazyk: Živá abeceda str. 20 -22,  pracovní sešit (oranžová kniha) str. 25 - 28,  Písanka II (fialová kniha) str. 2-3,   Písanka ke Slabikáři 1 (malá, oranžová kniha): str. 1

- matematika: učebnice str. 25 - 28

Z těchto stránek můžete pracovat doma během domácí přípravy, případně jim věnovat pozornost, když bude vaše dítě nemocné/uvolněné z výuky.

 

***

 

21.10.

Domácí úkol v Živé abecedě (bílá kniha), str. 21, psaní písmen do rámečků. Děti zkouší číst jednotlivé slabiky - čtěte s nimi i doma, některým žákům dělá potíže číst slabiky, které byly mezi prvními (le, la, ma, me...). Až přijde na řadu Slabikář, mohly by se u něj  tyto děti trápit, proto s nimi čtení procvičujte. Dávejte si pozor, ať nedochází ke dvojímu čtení a dítě předtím nešeptá hlásky, které poté spojí do slabiky.

 

Dnes se o matematice trénoval přepis příkladů (+ jejich následné počítání). Dětem na jedničku stačilo mít přepsané a správně vypočítané tři příklady. Většina třídy úkol splnila, nicméně v blízké době očekávejte podobný domácí úkol: děti se díky tomuto cvičení učí orientaci na stránce, datum píší doprava, příklady pod sebe do sloupců a čísla usazují na linky.

 

Zítra (22.10.) je tzv. Kolíčkový den - děti pomáhají dětem. Má za cíl vybrat finanční prostředky na podporu dětí a mladých lidí s postižením. Žáci naší školy se mohou obléknout do zelené barvy (např. tričko, mikina, kalhoty, ponožky...) a za každého takového žáka škola přispěje do sbírky pro nadaci Jedličkova ústavu. Případně si děti mohou zakoupit kolíček (50 Kč), čímž také přispějí. Více informací ke Kolíčkovému dni najdete zde

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



18. 10.

Děti dostaly měsíční hodnocení a sebehodnocení, které vyplňovaly v září. Sebehodnocení si mohou založit do portfolia: palec nahoru/dolů ukazoval, jak se ve třídě cítí a vybraný obrázek ukazoval stránku na kterou se chtějí soustředit (trpělivost, naslouchání, schopnost říci si o pomoc, úklid, omezení zapomínání).

 

Zároveň dostaly nové učebnice, sešity. Příští dva týdny budou poněkud hektické, dokončují se učebnice, začínají se nové.

Zde je rozvržení, jak to bude v taškách vašich dětí vypadat:

 

1. Písanku I. (modrá knížka, uvolňovací cviky) si od této chvíle nechávají doma. Stránky, které jsme neudělaly mohou kdykoli dodělat, případně se vrátit ke cvikům, které jim nešly, např. klička

 

2. příští týden si nosí bílou knížku (Živá abeceda) a oranžovou (pracovní sešit), k tomu Písanku ke slabikáři I.  a fialovou knížku Písanka II. (dostanou ji v pondělí společně s linkovaným sešitem)

 

3. od 31. 10. děti doma nechávají bílou knížku (Živá abeceda) a oranžovou (pracovní sešit), nedodělaná cvičení mohou dělat doma navíc. Nosí si: Pracovní sešit ke slabikáři 1, Písanku II. a nově dostanou Slabikář.

 

Písanku III. (zelená knížka) dostaly děti k nahlédnutí, aby viděly, co je čeká. Tu si zatím nosit nemusí, některým dětem může sloužit jako motivace.

Všechny učebnice/ sešity prosíme podepsat.

 

S písmenkovými deskami začneme od příštího týdne více pracovat, stejně tak i s kartičkami s čísly (od příštího týdne počítáme do 6).

V pismenkových deskách by měly mít nově písmena P, S a T společně se slabikami.
Písmenka jsou vhodná i na procvičování doma: můžete s dětmi skládat slabiky a číst je společně. Stejně tak z kartiček s čísly můžete tvořit příklady (větší, menší, rovná se...).

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



14. 10.

Tento týden máme v plánu s dětmi: český jazyk (učebnice str. 16 - 19, PS str. 21 - 24) a matematika (str. 21 - 24). Pokud je vaše dítě nemocné, případně s ním chcete dělat úkoly navíc, můžete využít stránek z tohoto rozsahu,

Dnešní domácí úkol z písanky str. 24.

 

Děti si založí portfolio (desky s košilkami/průhlednými), kam budou zakládat pracovní listy a obrázky. Na konci pololetí si zkusí prezentaci. Tuto zprávu dostanete i do vzkazovníčku: formát by měl být A4 a jinak nechám na vás, zda budou měkké, tvrdé, nebo budou mít formu šanonu.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



11. 10.

Tvorba dětí z kaštanů, párátek a modelíny je k nalezení TADY

Fotky dělaly děti samy, učily se zacházet s telefonem, hledat správný úhel a také fotit tak, aby nikde nebyly obličeje (někde může být ponožka, nebo rozmazaný prstík). Kromě focení svá díla i prezentovaly (každý ke svému dílu řekl minimálně dvě věty).

 

Slovní hodnocení a sebehodnocení dostanou nakonec příští týden, 18. 10., aby jej mohl obdržet i žák, který byl delší dobu mimo třídu.

 

V písance (modrá knížka) mají na stránce 19 některé děti nakreslený domeček. Stejně tak i v učebnici matematiky str. 18. Tyto děti úkol nesplnily, nebo jej plnily ve škole a cvičení nedotáhly do konce. Pokud domeček uvidíte, prosím, zkuste jim s úkolem pomoci a nezapomínejte se mi pod ně podepsat.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



9. 10.

Proběhlo třídní focení - stále chybí peníze (220 Kč) od čtyř zájemců, přinést do konce týdne, abych je mohla odevzdat.

 

Pracovní sešity čj děti odevzdávaly, a pokud jej splnily/případně měly jednu chybu (problém dělala nejčastěji "sedmikráska" :)),  dostanou za domácí přípravu do notýsku malou jedničku.

 

Domácí úkol je z matematiky, str. 18, kdy graficky znázorní příklady (např. 1+1 je jeden červený a jeden modrý čtverec, 2+1 jsou dva červené a jeden modrý čtverec).

 

Zítra děláme kaštanová zvířátka - děti si přinesou párátka.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



7. 10.

Domácí úkol z českého jazyka: v učebnici Živá abeceda (bílá knížka) str. 13, doplnit písmena do rámečků a přečíst jednotlivá slova. Děti čtou slabiky, které znají, např. slovo "mele" čtou jako me-le. U jmen jako Ola, Ema nejprve najdou známou slabiku (la, ma) a připojí k tomu první hlásku O-la, E-ma.

 

Tento týden nás v českém jazyce čeká písmeno S. V učebnici půjde o stránky 14-15, v pracovním sešitě str. 19-20.

V matematice se učí psát číslo 4 a sčítat/odčítat do 4, učebnice str. 17 -20.

Pokud by vaše dítě bylo nemocné, případně byste s ním chtěli dělat něco navíc, pak se můžete držet těchto rozsahů.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



4. 10.

Děti si dnes vyzkoušely práci na stanovištích: trénovaly horní a dolní kličky na interaktivní tabuli, modelovaly písmena z kaštanů a zahrály si část písničky Hřej, sluníčko, hřej na klavír (mezipředmětové vztahy: matematika a hudební výchova = trénink rytmu a délky not, zároveň český jazyk = procvičení velkých písmen, názvů jednotlivých tónů).

 

Doporučuji podívat se na horní a dolní kličky i doma, v písance se jedná o stránky 14-17, a s dětmi je trénovat. Bude se to hodit pro psací písmena.

 

Formuláře na školní ISIC byly společně s penězi předány v kanceláři. Pokud je někdo přinese se zpožděním, nemusí být přijaty.

 

Zasedací pořádek s dětmi uděláme první hodinu v pondělí (místa dětí, které budou chybět zůstanou nezměněna, dokud nedorazí do školy). Vztahy ve třídě se různě mění a v tuto chvíli není žádné dítě vynecháno z kolektivu. Vyhodnocení kaštanové soutěže bude v úterý (8. 10.) a v pátek (11. 10.) by měly děti dostat do vzkazovníčků druhé hodnocení jejich chování, schopností a dovedností K tomu obdrží i sebehodnocení, které vyplňovaly ve třídě: jak se ve škole cítí a na čem by chtěly pracovat/ co by chtěly zlepšit. Na výběr měly z těchto oblastí: naslouchání, úklid, schopnost říct si o pomoc, zapomínání a trpělivost.

Edit: slovní hodnocení dostanou v pátek 18. 10., aby z něj nebyl vynechaný chlapeček, který dlouho chyběl.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



2. 10.

Pracovní sešit (žlutá kniha) mají děti u mě. Dnes zkontroluji minulý domácí úkol (17/3) a dám jim zpětnou vazbu na psaní písmen. Děti, které budou mít domácí úkol v pořádku dostanou do notýsků (žákovské knížky) malou jedničku za domácí přípravu.

Několik dětí tento úkol nesplnilo buď celý, nebo částečně. U mnoha sešitů chybí podpis rodičů - nemám pak jistotu, že ten úkol dělalo dítě s vámi a zvyká si na domácí přípravu. Ve čtvrtek úkol nemají - děti, kterým něco chybělo v PS 17/3 si jej dokončí.

 

Dnes děti domácí úkol nemají - můžete si s nimi zkoušet psát písmena, která už znají, případně kreslit zobáčky/aligátory a určovat větší a menší počet (např. pastelek, kaštanů, knížek...).

Začínáme písmeno L - děti si jej společně s případnými slabikami vystřihnou a dají do písmenkových desek.

 

Na říjen plánujeme menší změny v zasedacím pořádku. Vzhledem k tomu, že se děti stále poznávají, mají možnost si každý měsíc sednout na jiné místo s jiným kamarádem (pokud jsou na svém místě spokojeni, přesazovat je nebudu). Zároveň platí, že pokud se žák při hodině nechová vhodně (povídá si s kamarádem, nedává pozor, neplní úkoly), pak může být přesazen dle učitelova uvážení.

 

V září jsme trénovali dovednost naslouchání. V ní pokračujeme i nadále, ale přibyla schopnost prezentovat. Děti se tak napříč předměty budou učit vyjadřovat své myšlenky, nápady a prezentovat svá díla.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



Odkaz na práce žáků (animace za pomoci umělé inteligence): TADY

***

30. 9.

Škola nabízí možnost ISIC karty (mezinárodní doklad o věku dítěte). ISIC Školák platí až 5 let a poskytuje možnost slev (muzea, lyžařské areály, kina, koupaliště, online nákupy, Mc Donald´s...)

Děti dnes dostaly přihlášku na vyplnění. V případě zájmu přineste vyplněný formulář a 350 Kč, nejpozději do pátku (4. 10.). Více informací na www.isic.cz

 

Domácí úkol je z matematiky, stránka 14, poslední cvičení. Děti vám ukáží své vymyšlené příklady na větší, menší a rovná se (zobáčky větší/ menší přirovnáváme k aligátorům, co otevírá tlamu za větším množstvím). Úkol mi podepište, ať vím, že s vámi o něm děti mluvily.

 

Zároveň jsme v 1. B vyhlásili soutěž, kdo nasbírá nejvíce kaštanů. Děti budou celý tento týden a část příštího hledat kaštany - poté si z nich něco vyrobíme. Odměnou budou bonbóny, které někteří z vás přinesli na začátku školního roku (každé dítě dostane jeden, vítěz má výhodu, že půjde jako první a bude mít tak na výběr z různých druhů)

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



26. 9.

Děti si dnes vyrobily rohové záložky (zvířátka, příšerky), které pomohou označit stránku s domácím úkolem, dnes PS 16/2.

O výtvarné výchově část třídy nafotila své obrázky a zkoušela je rozpohybovat na této stránce. Práce žáků zde nasdílím, až je budu mít všechny.

 

Ve čtvrtky a pátky k nám do třídy bude docházet asistent, který má za úkol pomoci dětem se zabydlováním se ve škole.

 

Začínáme číst slabiky - krátké i dlouhé - do písmenkových desek přidejte písmeno Mm a všechny slabiky, které ho obsahují (MA, MI, MO...)

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



Změnil se termín fotografování na 9. 10., všichni noví žáci naší školy se budou 26. - 27. 9. fotit do systémů Bakaláře (tyto fotky se nikde nesdílí, pouze usnadňují orientaci pracovníkům školy).

Ve vzkazovníčku mi prosím všichni zatrhněte, zda máte o fotky z října zájem (platí se 220 Kč, přijetí vám potvrdím ve vzkazovníčku), nebo fotky nepotřebujete a postačí vám jen ty, které s dětmi uděláme zadarmo.

 

***

24. 9.

Domácí úkol dnes nebyl - děti si během hodin matematiky a českého jazyka vyzkoušely práci na stanovištích (grafomotorická cvičení, počítání dýní, modelování písmen a vyplnění sebehodnocení, zakroužkování pocitů, jaké ve třídě mají).

Během sebehodnocení a hodnocení atmosféry ve třídě se nejčastěji opakovala stížnost na hluk - několik dětí ve třídě opakovaně vyrušuje, vykřikuje a používá sprostá slova. Tímto bych požádala všechny rodiče, ať si s dětmi o (ne)používání sprostých slov promluví. Nejedná se o vtipnou záležitost, naopak smích může tyto děti jen více podpořit. Pokud by se to do konce týdne nezlepšilo, kontaktuji rodiče, kterých se to týká.

 

Děti se mimořádně zlepšily v práci s časem. Úkoly stopujeme na časovači a doporučuji jen používat i během učení doma (úseky stopujeme v rozmězí 3 - 7 min, aby se dokázaly soustředit).

 

S dětmi opakujeme písmena A, E, O, U, I, tento týden přibude písmeno M. V pracovním sešitě českého jazyka (zkráceně PS) můžete s dětmi dělat jakákoli cvičení a to na stránkách1 - 14 (15 a 16 nás čekají tento týden). Opakujte s nimi hlavně tvary písmen, některé děti si je stále pletou, a až začneme tvořit slabiky, budou mít práci těžší.

 

Celkově se třída pomalu stává funkčním celkem. Učíme se spolupracovat, řešit konflikty (pravidlo "dost", kdy se nic neoplácí a naopak se ustoupí a požádá o pomoc učitele) a naslouchat si. V říjnu nás čeká návštěva školní psycholožky a speciální pedagožky. Kromě mě, nebo jiného učitele, se mohou děti se svými problémy svěřit právě těmto pracovnicím, které díky této návštěvě a za pomoci různých her a aktivit, které si pro ně připravíme, budou moci poznat.

 

V případě jakýchkoli dotazů, postřehů, omluvenek, pochval či nesrovnalostí mě kdykoli kontaktujte na e-mailu benesova@zsressl.cz

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



19. 9.

Dnes bylo první doučování, přihlásilo se osm dětí, všechny dorazily. Přihlášení/odhlášení se provádí vždy e-mailem na benesova@zsressl.cz

 

Rodiče, kteří ještě po dětech ještě neposlali kapesníky, prosíme, aby je dodali co nejdříve. Začíná nám tu kašlíková, smrkavá epidemie. :)

 

Do desek na písmenka přidáváme písmena Uu, Úú. Domácí úkol je z PS 11/3.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



Vážení rodiče,

důležité zprávy a oznámení týkající se školy/výuky nyní najdete i zde, na stránkách školy.

 

Zde je shrnutí všeho, co najdete i ve vzkazovníčcích:

 

Tento týden začaly hodiny češtiny pro žáky-cizince (na třídních schůzkách mi všichni rodiče, kterých se to týká, podepsali papírky se souhlasem).

 

Ve čtvrtek nás čeká první DOUČOVÁNÍ. Děti si beru z oběda ve 12:15 a vracím je zpět do družiny. Pokud máte o doučování zájem, napište mi na e-mail benesova@zsressl.cz abych udělala seznam pro paní družinářku. V tuto chvíli počítám se čtyřmi dětmi uvedenými ve vzkazovníčku. Na doučování se můžete přihlásit kdykoli, stejně tak se z něj můžete i odhlásit. Je zdarma.

 

Připomínám, že 18. 9. navštívíme divadelní představení Pohádkový semafor. Divadlo je zdarma, děti s sebou potřebují jen svačinu a pití. Ráno ať se nasnídají, spousta z nich přichází na první hodinu s tím, že mají hlad, na což při cestě do divadla nebude čas.

 

V prvních dvou týdnech se děti v českém jazyce naučily písmena Aa, Oo, Ee. Mají je i v písmenkových deskách, se kterými budeme dále pracovat.

V matematice počítly do tří, popisovaly obrázky (orientace: nad, pod, vedle, vlevo, vpravo).

Každý žák dostal slovní hodnocení do vzkazovníčku: jak se mu vede v kolektivu, jaké má silné a slabé stránky, na čem může zapracovat.

 

Celý měsíc září věnujeme rozvíjení schopnosti naslouchání, opakujeme si pravidla - jak se chovat ve třídě, ve škole. Připomínejte ta pravidla i doma, např. svačí se o přestávkách, uklízíme po sobě, místo kopání a praní používáme slovo "dost" a hledáme učitele (místo abychom se prali a kopali nazpátek).

 

Domácí úkoly si děti kroužkují samy, mají je před sebou na tabuli. Úkoly prosím podepisujte, ať vím, že se práce doma s dětmi daří.

 

Stále platí, že pokud byste měli jakékoli dotazy, můžete mi napsat e-mail, případně si se mnou domluvit konzultaci/ osobní setkání. Konflikty ve třídě a jiné střety v tuto chvíli řešíme hlavně domluvou. Chování žáků pozoruji, a pokud by k podobným věcem docházelo i v dalších měsících, kontaktuji vás a společně vše vyřešíme.

 

S pozdravem

Mgr. Marie Benešová



Postavičky z rolek od toaletního papíru naleznete ZDE

Mgr. Marie Benešová



Odkaz na společnou omalovánku bílého koně, na kterém může přijet sv. Martin. ZDE

Kůň byl pojmenován po panu asistentovi.

Mgr. Marie Benešová



Animace postav

Odkaz na práce žáků: TADY

Mgr. Marie Benešová



Kaštanová zvířátka (páratko a modelína)

Odkaz na složku: TADY

Mgr. Marie Benešová



 

 

 

poloha

Adresa

Základní škola a Mateřská škola, Praha 2
Resslova 308/10, 120 00 Praha 2
poloha

Telefon

telefon kancelář: 224 923 700
telefon jídelna:  224 915 557

poloha

Email

email kancelář: info(a)zsressl.cz
email jídelna:  jidelna(a)zsressl.cz

”tlačítko
”tlačítko
”tlačítko
”tlačítko
”tlačítko
Mapa stránek -  Prohlášení o přístupnosti -  Copyright © 2019 - All rights reserved
”tlačítko